Yhteystiedot

Vammaispalvelujen esimies
Sanna Suomi
040 830 4340
Vammaispalvelujen sosiaalityöntekijät tavattavissa sovitusti. Ota yhteyttä
040 751 9605
Soitto aika klo. 12.00-13.00
Palveluohjaaja
Kiuruvesi
Sosiaalityöntekijäasiakasryhmä 0-25v
040 5949225
Lappalainen Saija
Asiakkaiden puhelinaika sosiaalityöntekijöille ja palveluohjaajille on ma-pe klo 12-13.00

Uusimmat kuvat

Käyntejä kotisivuilla:63420 kpl

Menneitä tapahtumia ja retkiä

Tapahtumia menneiltä vuosilta tästä

Kiuruveden vammaisneuvoston / järjestön yhdessä järjestetyt retket ja muut tapahtumat.

Runnin kylpylään tehtiin 2007 keväällä virkistyspäiväretki, mukana 70 henkilöä. Päivä vietettiin monenlaisen ohjelman kanssa, oli leikki mielistä jumppaa, ruokailua, uintia, kilpailuja ja lopuksi tietysti kahvit.

Teatteriretki Kajaaniin tehtiin 2008 keväällä. Ensin käytiin ruokailemassa teatterin viereisessä talossa, jonka jälkeen siirryimme nauttimaan teatteri esityksestä. Lopuksi teatterilla joimme kahvit. Sinnekin mentiin linja-autolla ja inva-taksilla. Kyydit olivat täynnä.

Syksyllä 2008 teimme toisen retken Tiilikan kansallispuistoon, missä patikoimme Venäjänhiekalle asti.
Meno matkalla kävimme Sonkajärvellä pullomuseossa. Siellä oli upea kokoelma pulloja.
Osa retkeläisistä ei uskaltanut lähteä patikkaretkelle mukaan, vaan he jäivät  lähtöpaikalle, missä söimme lihakeiton. Se oli keitetty aamulla mukaan lämpöastioihin. Ruokailun jälkeen patikkalaiset lähti vaeltamaan Venäjänhiekalle, repussa makkarat. Ne jotka jäivät pysäkille, kävivät lähitienoolla katselemassa ja heille jäi makkarat ja kahvinkeitto vehkeet sekä käsky keittää kahvit meille muille kun soitamme koska olemme takaisin.
Nopeimmat menivät oikein rivakasti. Me Huttusen Kirstin ja Remeksen Harrin kanssa pidimme perää, mutta perillä kävimme  mekin.. Perillä meitä odottelikin nokipannu kahvi. Nimittäin uiton majalla oli metsähallituksen porukkaa, jotka olivat olleet kämpällä yökunnissa. He tarjosivat meille kahvit,  jotka maistuikin  oikein hyvältä. Katselimme siellä maisemia ja paistoimme makkarat, jonka jälkeen hissukseen palailtiin pois. Paluumatkalla metsähallituksen porukat ohittivat meidät. He olivat myös pois menossa. Soitimme kahvin keittoporukalle, että laittavat kahvit tulemaan ja tarjoavat vuorostaan heille, sillä köyhän velka ei kauas jouda.

Tulomatkalla ajoimme Jyrkänkosken kautta. Kävimme vielä Nukkepirtillä tullessa,missä tutustuimme todella laajaan nukke näyttelyyn.Nuket olivat käsin tehtyjä,vaattet ja kaikki,silloin oli vanhassa tuvassa näytteillä kirkko kansa ,oikein puhutteleva.

Sonkajärvellä käynnin olimme sateen varalle ottaneet ohjelmaksi. Retki olisi tehty vaikka olisi satanutkin. Mukana 38 henkilöä.

Keväällä 2009 olimme Kuopiossa Kallavesi risteilyllä. Kävimme mennessä torilla, jonka jälkeen siirryimme laivalle, missä meillä oli ruokailu satamassa. Ruokailun jälkeen lähdimme Saaristokaupunki risteilylle. Saimme ihailla laivan sisätiloista ihania Kallaveden maisemia aivan istualtaan käsin. Olikin oikein kylmä tuuli ei kannelle voinut mennä. Kahvi tarjottiin meille tuoreen pullan kanssa risteilyn aikana.

Tänä keväänä 2010 lähdimme retkelle Heinävedelle Valamoon ja Lintulaan. Toivoimme hyvää ilmaa, että voimme nauttia Heinäveden maisemista.

Retki Heinävedelle tehtiin toukokuussa. Mukana oli 72 henkilöä, mihin on laskettu kuljettajat linja-autosta, sekä inva-taksista. Ilma oli viileä mutta aurinkoinen. Retkelle lähdimme klo 8.00. Perillä Valamossa olimme puoli yhdentoista aikaan. Aloitimme retken ruokailulla. Ruoka oli todella hyvää ja mahat tuli täyteen. Ruokailun jälkeen menimme Valamon myymälään ostoksille ja katselemaan todella hienoja tavaroita sekä luostarin viinejä tuomisiksi.

Sen jälkeen meillä oli varattu kierrokset kahteen näyttelyyn. Toisessa oli taidetta ja toisessa ortodoksikirkkoon kuuluvaa esineistöä. Näyttelyiden jälkeen menimme ortodoksikirkkoon, mikä oli monelle todella ihastuksen paikka. Siellä olisi voinut olla kauemminkin, mutta aikataulu kiirehti meitä Lintulan luostariin. Lintulassa meidät otettiin vastaan portilta. Vieraat jaettiin kahteen ryhmään, toinen meni kahville. Toinen Luostarikirkkoon, missä meille kerrottiin Lintulan toiminnasta ja historiasta. Lopuksi rukoiltiin meidän puolestamme.

2011 retkijärjestelyt ovat suunnitteluvaiheessa. Retki toteutetaan kesän aikaan.

Toteutuu 21.622,6.2011 Punkaharju.-Savonlinna maisemiin.Käynistimme erilaisten varainkeräys operaatiot ,on lähetetty avustus anomuksia eri hyvän tekeväisyys järjestöille ja saatu lahjoituksia Ladyiltä molemilta klubeilta ,miehiltä on luvassa.Aikaisempina vuosina emme ole avustuksia tarvinneet kun reissut on ollut yksipäiväsiä,olemme talkoilla saaneet kasaan ja seurakunta avustanut mutta nyt tarve on isompi.

Saimme LC-Kiuruveden klupilta makkaranpaiston ensimmäiseksi talkoo työksi.

Olimme mukana metsämessuilla makkaran paistossa  saimme mukavan summan rahaa retki kassaan.Järjestimme Vappu myyjäiset torilla teimme simaa möimme munkkeja jotka tilasimme leipomolta,arvat kuuluuaina meidän toritapahtumiin ja makkarat.

19.5.2011  ulkoilutapahtuma mikä sateen vuoksi jouduttiin pitämään liikuntahallissa .

Tapahtuma keräsi väkeä vähän yli 70 sateesta huolimatta kaupungin liikuntapuoli  oli järjestänyt erilaisia             heittopelejä oli mölkkyä saappaan heittoa boggia korkkia sankkoon  kaikki kokeilivat kaikkia pelejä  ja mukavaa oli.  .Aluksi juotiin kahvit ja sitten harrastusten pariin ei ollut mitään kilpailua jokainen kokeili kaikkea.Ake Pääkkö viihdytti musiikilla ja laululla meitä ja lopuksi laulatti tuttuja vanhoja lauluja sitten vielä arvottiin pieniä palkintoja osallistujien kesken.Makkaran syöntiin lopetettiin tapahtuma.

16.6.2011

Tori päivä tapahtuma,ohjelma oli monipuolinen musiikkia haitarilla Seppo Niskanen,Väinö Hukkanen,Ake Pääkkö

,laulua Mirja Ahola,Eija Partanen, Heikki Väisänen,Pentti Pursianen,Maalaiskaupungin teatterilta,"äitee"Kaarina Tikkanen,Akat metsällä Veijo Tuomi ja tytöt?

Pekka Laakso pieni reppana,oli joutunut naisiin..Kirsti Laakko esitti hienosti kala valeen.

Arvat  loppuvat kesken pää vottokin löysi omistajan.Pientä jännitystä piti ilmat ei olisi sade ollut meille hyvä koska retki rahasto oli hyvien ilmojen  armoilla,ei onneksi tarte enää retken jälkeen jatkaa tienaamista vaan pääsemme ansaitulle

lomalle,kiitokset kaikille vielä kerran.Kamera vain unohtui kotiin  jäi kuvat saamatta,mutta laitan laukkuun nyt jo retkeä varten.

Tapahtuma liikuntahallissa kuvia

Kesäretki 21-22.6.2011 Punkaharju-Savonlinna retkelle osallistui 68 henkilöä 2 joutui sairauden takia jäämään pos.

Retkelle lähdettiin sateen saattelemana,mutta sää suosi meitä siellä kohteissa aurinko paistoi ja oli lämmintä muttei kuuma.

Palaute kyselyjen tulos oli kohteet sai kiitosta,ruoka ABC- liikenne asemilla kiitosta,järjestelyt kiitosta,kuljettajat kiitosta,matkan vetäjä kiitosta

ainut huono asia Retretissä näkövammaisille liian hämärää välitin palautteen sekä inva wc ei ollut sellainen että pyörätuolilainen olisi pystynyt asiomaan,lupasivat korjata asian.Majoitus paikkana Kruunupuisto on todella hyvä ja

kauniilla paikalla,sai kiitosta, risteily kahvineen oli upea ja palvelu hyvä suosittelen.

Mikä tärkeintä niin tyytyväiset retkeläiset ovat kiitokset ansaineet,ilman heitä ei olisi ollut retkeä ja mikä tärkeintä

matkalaisista välitttyi tällaisten retkien tarpeellisuus ja toive että taas vuoden päästä päästään retkelle,toivottavasti saamme voimia tehdä talkoo työtä.

Kuvia kuva-albumissa

6-7.10 IISALMESSA Kaste-hankkeen seminaari pidin Kiuruveden vammaisneuvoston toiminnnasta esitelmän,tästä

luettavissa.Lisäksi tästä porinapajojen liinakirjoitusten yhteen veto.

Iisalmen sanomissa ollut jutttu tästä sekä vaalijala lehdessä ollut juttu tästä

Vammaisneuvoston 30.v.juhlakonsertti 11.2.2012 Kiurusalissa kokosi yleisöä salin täydeltä Virpi Piippo ja Juha Vartiainen sekä Iisalmelainen Petri Herrasen orkesteri loivat täydellisen juhla tunnelman omalla ohjelmallaan.

Kyyneleitä pyyhittiin monen kappaleen aikana,varmasti jokainen löysi oman kappaleen mikä herkisti.

Monelle konsertti oli ainut kertainen kokemus,mukaan saatiin kaikista vammaisryhmistä porukkaa lipujja möivät vammaisneuvoston kokous edustajat,omille yhdistyksilleen ja tutuilleen,kirjasto möi myös jonkun verran lippuja.

Vammaisneuvosto sai näkyvyyttä,kuulijat nautinnon konsertista ja lippu tuloista loput jää vammaisjärjestöjen yhteiseen

retki rahastoon  esiintyjien palkkioden/salivuokran ynnä muiden provisioden maksun jälkeen hyvä "pesä muna"ensi kesää varten.

Kuvia konsertista kuva-albumissa

Vammaisneuvosto 30 vuotta juhla

Kesäretki Syväänniemeen Karttulaan

Katso kuvat tästä Myös kuvat ulkoilutapahtumasta 16.8.2012 kaupunginliikuntapuoli yhdessä vammaisneuvoston kanssa

järjesti ulkoilu/liikunta tapahtuman helteisestä säästä huolimatta osalllistujia kävi noin 80 kymmentä.

Liikuntatoimi ja vammaisneuvosto järjesti 16.8.2012 ulkoilu/liikunta tapahtuman helteisenä päivänä oli kokoontunut noin 70 henkilöä viettämään päivä hetkeä liikunnan sekä leikkimielisten pelejen merkeissä.

Kahvi,pulla ja mehu oli tarjolla ilmaiseksi makkarasta otettiin maksu katso kuvat tästä

11.4.2013 Miten vammaisuus ja työelämä kohtaavat seminaari Kiurusalissa,mukana 120 henkilöä.

30.4.2013 Vapputanssit Puistonkulmalla noin 80 henkilöä osallistu  Ake Pääkkö soitti musiikin.

21.7 .2013 Kiuruveden kesäteatteri Eerolassa mukana 171 eri vammaisjärjestöjen jäsentä sekä 10 avustajaa.

Ulkoilutapahtuma 4.9.2013 Kuorevirran ulkoilualueella osallistujia noin 80 eri yhdistyksistä Erityisliikunnan ohjaaja Minna Kämäräinen yhdessä yhdistysten ihmisten kanssa veti ohjelman viidessä eri pisteessä kokeiltiin eri lajeja,välillä juotiin kahvia ja lopuksi makkaraa ja arvontaa